Får massiv TV-eksponering i 2017
Branns kamper i Eliteserien 2017 får massiv TV-eksponering. Slik forklarer Discovery prioriteringen av Bergens stolthet.
Da den nye rettighetshaveren for norsk fotball presenterte sendeskjemaet for de 17 første rundene i Eliteserien var det tydelig hvilken klubb de har prioritert på de åpne, gratis, landsdekkende kanalene sine.
Samtlige Brann-kamper skal nemlig gå på åpne kanaler, altså på TVNorge, Max og Eurosport.
Sportsdirektøren i Discovery og Eurosport, Jan-Erik Aalbu, legger ikke skjul på at den nye rettighetshaveren synes Brann er et attraktivt TV-lag.
- Brann er en klubb som skaper engasjement over hele landet. Ja, klubben betyr utrolig mye for bergenserne, men den blir i høyeste grad lagt merke til ellers i landet også, sier han.
Fotball til folket
Aalbu merket seg spesielt Branns sesong utenfor det gode selskap i 2015. Klubben var fortsatt like interessant da.
- TV-tallene for OBOS-ligaen da Brann spilte der, bekrefter bare hvor stor appell klubben har. Fjorårets sølvsesong beviser at de hører hjemme i Eliteserien, og vi håper Brann presterer minst like godt i år. Et godt Brann-lag betyr gode TV-tall, fastslår Aalbu.
Et godt Brann-lag betyr gode TV-tall
— Jan-Erik Aalbu, sportsdirektør i Discovery og Eurosport
Og mens TV 2 i fjor la 22 av de første 25 Brann-kampene bak betalingsmur på CMore og Sumo, har Discovery en ambisjon om å gjøre mer fotball tilgjengelig for TV-publikummet.
- Vi vil bringe fotballen tilbake til folket. Hver runde skal fire av åtte eliteseriekamper vises på åpne kanaler, og der velger vi de kampene vi tror er mest interessante for norske TV-seere. Branns posisjon i fotball-Norge gjør at det er en selvfølge at de ofte havner i det selskapet, sier Aalbu til Brann.no.
Samtlige 17 Brann-kamper som nå er 100 prosent fastlagt går altså på åpne kanaler, mens Vålerenga og Rosenborg har henholdsvis 16 og 15 kamper på kanalene.
Brann merker interessen
Det er først og fremst i bedriftsmarkedet at Brann kan dra nytte av den massive TV-eksponeringen som klubben får i 2017.
- Når vi selger draktreklame, faste skilt, LED-reklame og synlighet på 3D-matter vektlegger vi selvsagt at eksponeringen av disse blir svært god i 2017, bekrefter kommersiell leder i Brann, Camilla Schutz.
Vi har gode produkter for alle, fra den minste lokale bedriften til de største konsernene
— Camilla Schutz, kommersiell leder i Brann
Hun rapporter om at salget i bedriftsmarkedet er i rute, men påpeker at det fortsatt er ledig kapasitet på Stadion.
- Vi har gode produkter for alle, fra den minste lokale bedriften til de største konsernene. Discovery sin satsing og den markedsføringen dette gir oss øker interessen fra bedrifter som ønsker profilering, fortsetter Schutz.
- Er dere redde for at noen publikummere velger TV-stolen fremfor å komme på kamp hvis nesten ingen kamper ligger bak betalingsmuren?
- Det blir for defensivt å tenke sånn. Vi ser dette som en mulighet og tror at massiv TV-dekning vil vekke interessen til folk, sier hun.
La oss få presentere hvilke unike muligheter vi kan tilby din bedrift på Stadion i 2017-sesongen. Ta kontakt!
Lars Petter Mongstad, salgssjef bedriftsmarkedet
Mobil: 474 14 884
E-post: [email protected]