Rema 1000 forlenger
Da koronakrisen sto på som verst, bestemte Rema 1000-kjøpmennene seg for å forlenge samarbeidsavtalen med Brann for to nye år.
– Brann er et viktig samlingspunkt for bergenserne, og vi vet at de er rammet hardt økonomisk på grunn av koronakrisen. Derfor ønsket vi tidlig å signalisere at vi ville forlenge avtalen, for å gi Brann langsiktig støtte i en krevende tid, sier Christian Eskedal som er salgssjef i Rema.
Gjennom mange år har Rema 1000 vært en betydelig samarbeidspartner for Brann, og de to siste årene har logoen prydet venstrearmen på drakten.
Den nye avtalen gjør at dagligvaregiganten vil holde plassen sin på drakten til og med 2022-sesongen. Det er 72 kjøpmenn som har gått sammen om den nye avtalen.
Flere produkter
I mange år har man fått kjøpt Brannbrødet i Rema 1000 sine butikker, og for hvert brød som blir solgt går en sum til Brann sitt akademi. Det siste året har også Branngryn og supporterisen fra Isbjørn Is kommet inn i sortimentet. Gjennom et år gir det betydelige inntekter som Brann bruker i akademiarbeidt og til sine samfunnsprosjekter.
– Brann er en merkevare vi ønsker å dra inn i butikkene våre og til høsten vil det komme ytterligere et nytt Brann-produkt i Rema 1000-butikkene, som vil bidra godt økonomisk til Brann. Supportere og kunder bidrar positivt til Brann sin økonomi ved å kjøpe disse produktene, langt utover det vår sponsor avtale isolert bidrar med, sier Eskedal.