
OBOS forlenger og forsterker samarbeidet
OBOS har vært på Brann-drakten siden Branns første sesong med kvinnelag. Nå er avtalen forlenget til å gjelde ut 2026. Partner
– Vi er glade for å kunne annonsere at vi forlenger samarbeidet og forsterker dette ytterligere. Å støtte Branns kvinnelag er en viktig investering i fremtiden for norsk kvinnefotball. Klubben og laget har vist en imponerende utvikling med sterke prestasjoner de siste årene, noe som har gjort dem til en av de ledende klubbene i landet. Deres evne til å tiltrekke seg publikum under kampene og skape en positiv atmosfære, bidrar til å heve interessen for kvinnefotball generelt. Spillerne er gode ambassadører og fine forbilder for unge utøvere, sier sponsorsjef i OBOS, Rasmus Aarflot.
Det var fra 1. januar 2022 at Sandviken ble en del av Brann, og Brann for første gang i historien hadde kvinnelag. I den første sesongen endte det med serie- og cupgull, og siden har laget også spilt seg til kvartfinale i Champions League mot Barcelona.
OBOS har vært med på drakten og en viktig støttespiller hele veien.
Unike kampopplevelser
For det er ikke bare på drakten OBOS er plassert. De er synlig på Toppserie-kampene på Stadion, i Fanzone før utvalgte kamper i Toppserien. I tillegg inviterer de til unike kampopplevelser for lokale jentelag, som både får et ekstra spesielt Stadion-besøk og Brann-spillerne reiser ut til lokale klubber på besøk.
– OBOS har gjennom mange år bidratt til å løfte kvinnefotballen gjennom direkte sponsorstøtte til klubber og ulike breddeprosjekter – helt ned til barnefotballen. Vi har jobbet systematisk med å knytte topp og bredde sammen. Det skaper forbilder for de små, samtidig som flere jenter tør å drømme om en proffkarriere som fotballspiller, sier Aarflot i OBOS.
For Brann betyr avtalen mye.
– OBOS er en av våre største partnere, og gjennom deres støtte bidrar de virkelig til like muligheter. Det er fantastisk at de er med på en ny avtale som gjelder for de to kommende årene, sier leder for marked, kommunikasjon og bærekraft i Brann, Therese Andvik Rygg.