Lanserer Brann-app i samarbeid med Telia
Telia blir Branns digitale hovedpartner. Lynraskt trådløst nett på Stadion og egen Brann-app er blant hovedingrediensene.
– For Brann vil sportslige prestasjoner alltid være mest avgjørende, men med en digital satsing vil vi henge med i tiden av hva som forventes på et større arrangement i 2020. Hele poenget er å skape merverdi for supporterne og gi dem det innholdet de ønsker, sier Therese Andvik Rygg, leder for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar i Brann.
Telia har vært en av Brann sine partnere siden 2004, den gang under merkevaren Chess og etter hvert som Telia.
I disse dager installerer Telia trådløst nett på hele Stadion. For å gi supporterne tilgang til lynraskt nett på kamp legges det over 23 kilometer med kabler, som knytter fiberen opp mot de nesten 200 WIFI-punktene.
App med eksklusivt innhold
Det trådløse nettet vil komme publikum på Stadion til gode, men i en tid med begrenset antall tilskuere på kampdag vil appen treffe alle supportere.
– Der supporterne før har måttet bruke ulike kanaler for å få informasjon, vil vi nå samle dette under én plattform. Brann-appen vil være et konkret produkt vi starter med, for å gi informasjon til dem som dessverre ikke slipper inn på Stadion slik situasjonen er nå, sier Rygg.
Appen vil gi tilgang til nyheter om Brann, konkurranser og annet eksklusivt innhold. Med en egen Telia Replay-funksjon vil man også kunne se interessante episoder fra kampen på nytt igjen live når du er koblet på gratis stadion-WIFI. Utenfor Stadion blir klipp og høydepunkter tilgjengelige 1 time etter kampslutt.
Har du Android-telefon - klikk her for å laste ned appen
Har du iPhone - klikk her for å laste ned appen
Direktør for Telias bedriftsmarked, Jon Christian Hillestad, forklarer at Telia rett og slett vil utfordre digitalisering i fotballen og toppe det som finnes i dag ved å ta bort irritasjonen fra det begrensede innholdet man i dag får servert på storskjermene på Stadion.
– Med vår kjernekompetanse vil vi tilrettelegge digitalt for at Brann som klubb utvikler seg, for at supporterne får digitale opplevelser som gjør fotballopplevelsen enda rikere – både på stadion og hjemme i deres egen stue, avslutter han.
I tillegg til Brann og Telia har Norsk Toppfotball vært en viktig bidragsyter i realiseringen av appen.
– Det er svært gledelig at Brann nå skal bruke den samme teknologien som Norsk Toppfotball har jobbet med og foredlet i mange år. Teknologien er en ting, men det som har imponert meg mest i denne prosessen er den samhandlingen som har vært på alle ledd. I Brann har både marked, kommunikasjon, media, økonomi og ledelse involvert og engasjert seg med fokus på å skape en god løsning for fansen og klubben. I tillegg har Telia bidratt som en digital tilrettelegger og sammen skapes dermed den viktigste komponenten for å lykkes – employee engagement. Med Brann-appen vil fansen få mye å glede seg over, både gode opplevelser på kampdag og ellers i uken, sier medie- og IT-sjef i Norsk Toppfotball, Thomas Torjusen