Daglig leder Christian Kalvenes står sammen med to fra selskapet FotMob og holder opp en Brann-drakt

FotMob har signert som Brann-partner

Fotball-plattformen FotMob har blitt Brann-partner, og vil i de kommende årene være synlige på drakt, treningstøy og skjermer rundt omkring på Stadion.

Annonse:

– Det er utrolig kjekt for oss å få på plass FotMob som partner. Det er en lokal gründerbedrift som når ut til et globalt publikum med sine tjenester. Sjeldent har det vært bedre match mellom klubb og en partner, og gjennom FotMob vil vi gi supporterne enda mer statistikk og annet moro fra Brann-livet. Vi gleder oss veldig til å gjøre artige ting sammen med FotMob gjennom samarbeidet, sier leder for marked, kommunikasjon og bærekraft i Brann, Therese Andvik Rygg.

En av verdens største - fra Bergen

FotMob er en av verdens største fotballplattformer med over 15 millioner brukere. Fra sin begynnelse i Bergen helt tilbake til 2004 har FotMob opplevd en eksplosiv vekst de siste årene og mye av suksessen er grunnen fokuset på brukervennlighet og innovative visualiseringer av data.

Supporterne vil merke samarbeidet på flere forskjellige måter. På herrelagets hjemmedrakt vil logoen deres være plassert øverst på ryggen, mens den på kvinnelaget vil være på treningstøyet. I tillegg jobber Brann med å forbedre den digitale opplevelsen på Stadion, der det stadig blir installert flere digitale skjermer. På disse vil også FotMob være synlig med blant annet sine fotball-statistikker. 

Unik mulighet for engasjement

– FotMob ønsker gjennom samarbeidet med Brann å øke vår tilstedeværelse blant norske fotballsupportere. Gjennom å støtte både herre- og kvinnelaget ønsker vi å vise vår forpliktelse til å støtte oppunder arbeidet med å gi alle like muligheter. Samarbeidet med SK Brann gir oss en unik mulighet til å engasjere oss enda mer direkte med fotballsupportere, og gjennom dette, forbedre og tilpasse FotMob-appen til deres behov og interesser, sier daglig leder i FotMob, Christer Nordvik. 

Et av grepene FotMob gjør for å engasjere Brann-supportere og andre norske fotballsupportere er at de har ansatt folk som skal lage innhold i sosiale medier fra og om norsk fotball. Les mer om FotMob på deres hjemmesider her.

P.S. Med ny draktpartner på herrelaget er det i år duket for en preseason-drakt i vinter. Drakten vil komme i salg på Unisporstore.no på et senere tidspunkt. Draktene som skal brukes i Eliteserien og Toppserien vil bli lansert nærmere seriestart. 

 

Annonse fra Eliteserien: