Fjordkraft forlenger avtalen med Brann
Siden 2015 har Fjordkraft hatt logoen sin på Brann-drakten. Avtalen er nå forlenget til ut 2023.
– Det er ingenting i Bergen som engasjerer like mye som Brann, både i oppturer og nedturer. Vi ønsker å bidra videre til at klubben fortsatt skal engasjere bergenserne og vi har virkelig tro på at Brann skal bli et skikkelig topplag, sier Stian Madsen, sponsorsjef i Fjordkraft.
Fjordkraft er i dag synlig på drakt, har sin egen Fjordkraft-tribune og satser på eFotball. Fremover vil det bli flere aktiviteter i forbindelser med kamp, og et sterkere avtrykk på Fjordkraft tribunen.
Utekino og kampopplevelser
Fjordkraft er allerede en av de største partnerne til Sportsklubben Brann. Med den nye avtalen ønsker de blant annet å bedre kampopplevelsene på Fjordkraft-tribunen, samt åpne Stadion for et nytt publikum.
Den første helgen i november arrangerte Fjordkraft tidenes første utekino og FIFA-turnering på Stadion.
– Det var en kjempesuksess. Det er noe vi vil gjøre hvert år, og med forlengingen av avtalen med Brann har vi muligheten til å tilby våre kunder disse opplevelsene. Det var mange som kom på utekinoen som aldri før hadde vært på Stadion, sier Madsen.
– Aktivering er en av de største sponsortrendende i verden. Med utekino på Stadion, familiedag, fordeler til kunder og engasjement i Branns efotball-satsing, lever Fjordkraft ut dette på en spennende måte, sier Lars Petter Mongstad som er partneransvarlig i Brann.
Aktivering er en markedsføring av samarbeidet mot bestemte målgrupper, utover den tradisjonelle logo-profileringen.
– Fjordkraft har vært en viktig partner av Brann i mange år, og vi gleder oss stort over ny avtale som strekker seg frem til 2023. Partnere som ønsker å bidra til stabilitet og utvikling av klubben er svært viktig. Å samarbeide med de dyktige folkene i Fjordkraft både utfordrer og inspirerer oss. Det er vi takknemlige for og ser frem til mange år sammen, sier daglig leder i Brann, Vibeke Johannesen.
Både Brann og Fjordkraft har et uttalt mål om å bidra til å bekjempe klimaendringene, og i den nye avtalen vil partene samarbeide tett om å nå dette målet. Fjordkraft har vært klimanøytrale siden 2007, og krever at deres leverandører også er det. Brann jobber målrettet mot å bli klimanøytrale innen 2020.