BA inn blant de store samarbeidspartnerne

Med sin største samarbeidsavtale på mange år er Bergensavisen (BA) tilbake som en av Branns større samarbeidspartnere.

Annonse:

Under den sportslige oppturen midt på 2000-tallet var BA svært synlig i Brann-sammenheng, først og fremst gjennom logo-eksponering på drakten og offensiv markedsføring på Stadion. Mediehuset trakk seg aldri helt ut, men dempet den kommersielle satsingen fra rundt 2009 og fremover.

Men nå er de tilbake, og vil fra 2019-sesongen være langt mer synlig i Brann-sammenheng.

- BA og Brann hører liksom sammen. Mulighetene som dette utvidede samarbeidet gir, vil kunne skape god verdi for våre abonnenter, og er absolutt i tråd med hele Bergens lokalavis sine mål i årene som kommer.

- Å inngå et langsiktig og gjensidig samarbeid med Brann var derfor et enkelt valg, sier Sigvald Sveinbjørnsson, sjefredaktør og administrerende direktør i Bergensavisen.

Brann og BA er god match

Både Brann og BA er i medvind om dagen, og klubbens kommersielle leder Camilla Schutz tror det utvidede samarbeidet kan bidra til ytterligere fremgang for begge parter:

- Både Brann og BA er viktige for Bergen. Det at vi nå samarbeider enda tettere kommer både våre supportere og BA sine abonnenter til gode. Vi opplever at kulturen og energien i Brann og BA er god match og vi ser frem mot å utvikle samarbeidet videre, sier hun.

- At BA finner Brann som en viktig strategisk samarbeidspartner viser at de satser. Vi synes det er stas å bli funnet relevant som en av BA sine relevante partnere, avslutter Schutz.

På bildet øverst ser vi Lena Rå (t.v.) og Sigvald Sveinbjørnsson fra BA sammen med Monica Saur Sandvik og Vibeke Johannesen etter at den nye samarbeidsavtalen var signert. 

Annonse fra Eliteserien: