BA er tilbake på Brann-drakten
Bergensavisen har signert en avtale for 2020 som sikrer logo-plassering på ryggen av årets Brann-drakt.
Telia hadde logoen sin på ryggen frem til og med 2019-sesongen, men før årets sesong har de gjort endringer i sin avtale. Derfor har Brann spilt de første ni seriekampene denne sesongen uten sponsorlogo på ryggen. For første gang siden 2002 var denne populære flaten ledig, og alle andre logoplasseringer på Brann-drakten er signert på langsiktige avtaler.
Til den tiende serierunden og kampen mot Kristiansund var logoen til BA på plass på ryggen.
– Vi er utrolig glad for at BA ønsker å være med oss som partner på drakten. Koronasituasjonen har vært krevende for mange, også oss i Brann. Derfor er det veldig gode nyheter at BA ønsket gå inn på en avtalen, i en vanskelig økonomisk tid for klubben, sier leder for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar i Brann, Therese Andvik Rygg.
Det er elleve år siden BA sist hadde logoen sin på Brann-drakten, men sist hadde de den på venstre arm.
– Brann og BA henger jo sammen, og det er veldig kjekt at BA er tilbake på drakten etter over 11 års fravær. Da muligheten åpnet seg i en svært spesiell situasjon for fotballen og idretten valgte vi å slå til. Brann-drakten har aldri vært finere, sier Sigvald Sveinbjørnsson, sjefredaktør og daglig leder i BA.
Avtalen gjelder ut 2020-sesongen. Dette er den tredje avtalen som er signert på kort tid. Fra før har Lerøy forlenget på shortsen og Rema 1000 er med i to nye år på venstre arm av drakten.