All praktisk informasjon du trenger før årsmøtet i 2025

Årets årsmøte i Sportsklubben Brann arrangeres med både fysisk og digital deltakelse, torsdag 6. mars klokken 18.00. Her er praktisk informasjon om hele gjennomføringen, og alt av relevante sakspapirer.

Annonse:
  • Toppbilde: Benytt denne inngangen på HVL Kronstad. Se etter Brann-flagg ved inngangen. 

Sakspapirer som er relevante til årsmøtet er listet opp under: 

Praktisk informasjon:

Årets årsmøte holdes på Høgskulen på Vestlandet på Kronstad klokken 18.00, torsdag 6. mars. Adressen er: Inndalsveien 28, 5063 Bergen. De som skal være med fysisk på møtet møter på HVL, fra klokken 17.30. 

NB: Grunnet stor pågang for fysisk deltakelse er møterommet endret. Rød X: Møterommet. Sort X: Inngang. Kronstad 2 øverst på bildet var det opprinnelige møterommet, som nå er flyttet. 
NB: Grunnet stor pågang for fysisk deltakelse er møterommet endret. Rød X: Møterommet. Sort X: Inngang. Kronstad 2 øverst på bildet var det opprinnelige møterommet, som nå er flyttet. 

Parkering: Det få parkeringsplasser på HVL Kronstad, men det er betalt soneparkering i nærheten. Man kan også parkere ved Haukelandshallen (betalt parkering). 

Alle medlemmer som ønsker å delta må melde seg på i forkant. Det gjøres i dette skjemaet. NB: Fristen for å delta og avgi stemme digitalt er onsdag 5. mars klokken 10.00. Årsaken til dette er at man må legges inn i systemet for digital stemmegivning. Les mer om stemmegivning lengre nede i artikkelen.

NB: For å benytte seg av stemmeretten sin må betaling av medlemsavgiften for 2025 være betalt i forkant av møtet. 

Gjennomføring:

Årsmøtet vil gjennomføres både fysisk  og digitalt. Den digitale gjennomføringen blir på Zoom, og de som er påmeldt vil motta en lenke til et Zoom-møterom. Det blir ingen åpen stream av møtet, på for eksempel YouTube. Det fysiske møtet foregår på HVL, og de som har meldt seg på fysisk deltakelse møter på HVL. 

De stemmeberettigede medlemmene som har meldt seg på årsmøtet vil få informasjon om hvordan innlegg, spørsmål og innspill skal stilles på e-post.

Det er også anledning til å holde innlegg digitalt via Zoom og man kan be om ordet gjennom chatten på Zoom.

Stemmegivning:

For å sikre en sikker stemmegivning og at kun stemmeberettigede medlemmer vil avgi sin stemme, benyttes plattformen Digitalt Demokrati (DigDem). Hver bruker blir lagt inn på sitt private telefonnummer, og man vil ikke få tilgang til voteringssystemet med mindre vi har lagt inn ditt telefonnummer. Alle som har meldt seg på til digital deltakelse, vil motta en påloggingslenke til DigDem på onsdag 5. mars. 

Systemet er også intuitivt og enkelt å benytte. Alle stemmeberettigede vil bli tilsendt en lenke på forhånd. DigDem er et sikkert system som Brann har benyttet på årsmøtene de siste årene. 

Agenda for årsmøtet: 

  • 1.   Godkjenne de stemmeberettigede.
  • 2.  Velge dirigent.
  • 3.  Velge protokollfører.
  • 4.  Velge to medlemmer til å underskrive protokollen.
  • 5.  Godkjenne innkallingen.
  • 6.  Godkjenne saklisten.
  • 7.  Godkjenne forretningsorden.
  • 8.  Behandle klubbens årsberetning.
  • 9.  Behandle klubbens regnskap, styrets økonomiske beretning, kontrollutvalgets beretning og revisors beretning.
  • 10.  Behandle forslag og saker. 
  • 11.  Fastsette medlemskontingent på minst kr 50, og treningsavgift, eller gi fullmakt til å fastsette treningsavgifter.
  • 12.  Vedta klubbens budsjett.
  • 13.  Behandle klubbens organisasjonsplan.
  • 14.  Foreta følgende valg:
  • a) Styre med leder, nestleder, 4 styremedlemmer og 1 varamedlem.
  • b) kontrollutvalg med leder, 2 medlemmer og 1 varamedlem.
  • c) Representanter til ting og møter i de organisasjonsledd klubben har representasjonsrett eller gi styret fullmakt til å oppnevne representantene.
  • d) Valgkomité med leder, tre medlemmer og ett varamedlem.
  • e) Eventuelt øvrige valg i henhold til klubbens organisasjonsplan.
  • Leder og nestleder velges enkeltvis annethvert år og er ikke på valg samme år. De øvrige medlemmene til styret velges samlet, men slik at halvparten er på valg hvert år. Deretter velges varamedlemmer samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall. I Kontrollutvalg og Valgkomite er valgperioden to år. Leder velges separat. De øvrige medlemmene i utvalget velges samlet, men slik at halvparten er på valg hvert år. Deretter velges varamedlemmer samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall.
  • 15.  Engasjere revisor til å revidere klubbens regnskap.

Annonse fra Eliteserien:

All praktisk informasjon du trenger før årsmøtet i 2025

Årets årsmøte i Sportsklubben Brann arrangeres med både fysisk og digital deltakelse, torsdag 6. mars klokken 18.00. Her er praktisk informasjon om hele gjennomføringen, og alt av relevante sakspapirer.

Annonse:
  • Toppbilde: Benytt denne inngangen på HVL Kronstad. Se etter Brann-flagg ved inngangen. 

Sakspapirer som er relevante til årsmøtet er listet opp under: 

Praktisk informasjon:

Årets årsmøte holdes på Høgskulen på Vestlandet på Kronstad klokken 18.00, torsdag 6. mars. Adressen er: Inndalsveien 28, 5063 Bergen. De som skal være med fysisk på møtet møter på HVL, fra klokken 17.30. 

NB: Grunnet stor pågang for fysisk deltakelse er møterommet endret. Rød X: Møterommet. Sort X: Inngang. Kronstad 2 øverst på bildet var det opprinnelige møterommet, som nå er flyttet. 
NB: Grunnet stor pågang for fysisk deltakelse er møterommet endret. Rød X: Møterommet. Sort X: Inngang. Kronstad 2 øverst på bildet var det opprinnelige møterommet, som nå er flyttet. 

Parkering: Det få parkeringsplasser på HVL Kronstad, men det er betalt soneparkering i nærheten. Man kan også parkere ved Haukelandshallen (betalt parkering). 

Alle medlemmer som ønsker å delta må melde seg på i forkant. Det gjøres i dette skjemaet. NB: Fristen for å delta og avgi stemme digitalt er onsdag 5. mars klokken 10.00. Årsaken til dette er at man må legges inn i systemet for digital stemmegivning. Les mer om stemmegivning lengre nede i artikkelen.

NB: For å benytte seg av stemmeretten sin må betaling av medlemsavgiften for 2025 være betalt i forkant av møtet. 

Gjennomføring:

Årsmøtet vil gjennomføres både fysisk  og digitalt. Den digitale gjennomføringen blir på Zoom, og de som er påmeldt vil motta en lenke til et Zoom-møterom. Det blir ingen åpen stream av møtet, på for eksempel YouTube. Det fysiske møtet foregår på HVL, og de som har meldt seg på fysisk deltakelse møter på HVL. 

De stemmeberettigede medlemmene som har meldt seg på årsmøtet vil få informasjon om hvordan innlegg, spørsmål og innspill skal stilles på e-post.

Det er også anledning til å holde innlegg digitalt via Zoom og man kan be om ordet gjennom chatten på Zoom.

Stemmegivning:

For å sikre en sikker stemmegivning og at kun stemmeberettigede medlemmer vil avgi sin stemme, benyttes plattformen Digitalt Demokrati (DigDem). Hver bruker blir lagt inn på sitt private telefonnummer, og man vil ikke få tilgang til voteringssystemet med mindre vi har lagt inn ditt telefonnummer. Alle som har meldt seg på til digital deltakelse, vil motta en påloggingslenke til DigDem på onsdag 5. mars. 

Systemet er også intuitivt og enkelt å benytte. Alle stemmeberettigede vil bli tilsendt en lenke på forhånd. DigDem er et sikkert system som Brann har benyttet på årsmøtene de siste årene. 

Agenda for årsmøtet: 

  • 1.   Godkjenne de stemmeberettigede.
  • 2.  Velge dirigent.
  • 3.  Velge protokollfører.
  • 4.  Velge to medlemmer til å underskrive protokollen.
  • 5.  Godkjenne innkallingen.
  • 6.  Godkjenne saklisten.
  • 7.  Godkjenne forretningsorden.
  • 8.  Behandle klubbens årsberetning.
  • 9.  Behandle klubbens regnskap, styrets økonomiske beretning, kontrollutvalgets beretning og revisors beretning.
  • 10.  Behandle forslag og saker. 
  • 11.  Fastsette medlemskontingent på minst kr 50, og treningsavgift, eller gi fullmakt til å fastsette treningsavgifter.
  • 12.  Vedta klubbens budsjett.
  • 13.  Behandle klubbens organisasjonsplan.
  • 14.  Foreta følgende valg:
  • a) Styre med leder, nestleder, 4 styremedlemmer og 1 varamedlem.
  • b) kontrollutvalg med leder, 2 medlemmer og 1 varamedlem.
  • c) Representanter til ting og møter i de organisasjonsledd klubben har representasjonsrett eller gi styret fullmakt til å oppnevne representantene.
  • d) Valgkomité med leder, tre medlemmer og ett varamedlem.
  • e) Eventuelt øvrige valg i henhold til klubbens organisasjonsplan.
  • Leder og nestleder velges enkeltvis annethvert år og er ikke på valg samme år. De øvrige medlemmene til styret velges samlet, men slik at halvparten er på valg hvert år. Deretter velges varamedlemmer samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall. I Kontrollutvalg og Valgkomite er valgperioden to år. Leder velges separat. De øvrige medlemmene i utvalget velges samlet, men slik at halvparten er på valg hvert år. Deretter velges varamedlemmer samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall.
  • 15.  Engasjere revisor til å revidere klubbens regnskap.

Annonse fra Eliteserien: