– Vi står med Brann i tykt og tynt
Både Brann og klubbens partnere går gjennom en vanskelig og usikker tid. Likevel er de fleste av partnerne med videre, blant dem klubbens hovedsamarbeidspartner.
– Om Eliteserien skulle ende opp med å spilles bak lukkede dører, eller i ytterste konsekvens bli avlyst, vil ikke dette endre noe for vårt engasjement overfor Brann, verken økonomisk eller på andre måter. Vi står med Brann i tykt og tynt, og vil fortsette å være en medspiller for dem i årene fremover, sier konsernsjef i Sparebanken Vest, Jan Erik Kjerpeseth, som har vært klubbens hovedsamarbeidspartner siden 2003.
- Toppbildet av Jan Erik Kjerpeseth og daglig leder i Brann, Vibeke Johannesen er fra arkivet og ble tatt lenge før koronakrisen.
Og samme beskjed har kommet fra mange flere av klubbens partnere den siste tiden.
– Det betyr mye, kanskje enda mer enn tidligere, at vi har noe felles å glede oss til når vi er igjennom denne tiden og kan gå på Stadion og få gode opplevelser. Vår oppfordring er derfor; la oss alle støtte opp om Brann også nå. Byen og vi trenger dere i fremtiden også, sier administrerende direktør Roger Simmenes i Island Drilling Company.
Han peker på at bedriften, som så mange andre, har en krevende og utfordrende tid. Men poengerer viktigheten av å stå sammen i disse tider.
Flere arrangementer
En av klubbens største partnere er Fjordkraft, som forlenget sin avtale i desember. Det siste halve året har de arrangert to utekino-arrangement på Stadion, og slike aktiviteter er noe de vil fortsette med.
– Vi vil gjøre det vi kan for å bidra for klubben i en tøff tid. Vi ønsker å opprettholde markedsavtalen som ligger til grunn, og se på muligheter for å benytte Brann og Stadion til andre inntektsbringende arrangementer gjennom året. Fjordkraft vil støtte opp under tiltak som Brann igangsetter, og være en positiv bidragsyter og partner til klubben i våre hjerter. Vi i Fjordkraft heier enda litt mer på Brann nå, sier Stian Madsen som er sponsorsjef i Fjordkraft.
Fjordkraft har sammen med Sparebanken Vest og BOB kjøpt 1170 billetter til sine ansatte til supporterinitiativet som vil sette ny «publikumsrekord» i en fiktiv kamp.
Er i reforhandlinger
Brann har mange partnere, både store og små, som bidrar til at klubben både kan opprettholde en toppidrettssatsing og utøve sin rolle innenfor samfunnsansvar.
Optimera Montèr var partner i 2019, og er nå i forhandlinger om å forlenge avtalen til å gjelde ut 2020.
– Vi ønsker å være en positiv bidragsyter i våre nærmiljø. Det handler ikke bare om merkevarebygging og synliggjøring av vår logo, men det handler også om å ta sin del av samfunnsansvaret. Å støtte opp om Brann anser jeg som en del av vårt samfunnsansvar i en slik situasjon som vi står i nå. Vi ønsker på en eller annen måte å støtte Brann også i 2020, sier daglig leder Jarle T. Nilsen ved Montèr Askøy.
Viktige samfunnsprosjekter
Folkeuniversitetet vil i 2020 bli å finne på LED-reklame rundt banen på Stadion, men de har også et ekstra samarbeid opp mot Brannsjansen.
– Vi brenner for Brann sine samfunnsprosjekter, og det er utrolig viktig for oss at disse blir ivaretatt og opprettholdt, spesielt gjennom perioden nå og ikke minst i tiden som kommer, sier Wenche Fonneland som er avdelingsleder hos Folkeuniversitetet.
Brannsjansen gir unge som har falt ut av arbeidslivet eller ikke fullført utdanning hjelp tilbake i arbeidslivet, eller til å fullføre utdanningen.
– Vi har allerede en fra gatelaget som tar norskkurs, og flere fra Brannsjansen starter opp et lærlingløp hos Folkeuniversitetet fra høsten, sier ansvarlig for samfunnsansvar i Brann, Linn Hæreid.
Ønsker din bedrift å bli partner? Ta kontakt med Branns markedsavdeling:
Therese Andvik Rygg, leder for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar
Tlf: 996 20 820. epost: [email protected]
Lars Petter Mongstad, ansvarlig for partnerområdet
Tlf: 474 14 884, epost: [email protected]
Christian Storvik, salgs- og partneransvarlig
Tlf: 467 637 66, epost: [email protected]
Monica Sandvik, salgs- og partneransvarlig
Tlf: 416 61 644, epost: [email protected]