Pen vekst i partoutkort-salget
Til nyttår hadde Brann solgt 403 partoutkort flere enn på samme tid året før.
Idet vi rundet et nytt år var det solgt 4050 partoutkort til kommende sesong. Tilsvarende tall for tolv måneder siden var 3647, altså en økning på cirka elleve prosent.
I antallet ligger først og fremst partoutkort til privatpersoner, men også noe til bedrifter. Det samme var tilfellet i fjor, slik at tallene er sammenlignbare.
Salget av partoutkort til 2017-sesongen begynte i oktober, og frem til sesongslutt fikk publikum de beste prisene både på nysalg og fornying. Deretter hadde de som ønsket å beholde samme sete som i fjor muligheten til å fornye dette frem til nyttår.
Det neste som skjer nå er at supportere som har ytret ønske om å bytte til bedre plasser vil få tilbud om dette.
Selger helt til 16. mai
Kommersiell leder i Brann, Camilla Schutz, gleder seg over at Brann-publikummet kjøper partoutkort i økende antall.
- Partoutkort-innehaverne er selve kjernen i publikummet vårt, og vi er selvsagt svært glade for denne økningen. Det signaliserer at folk liker seg på Stadion og ønsker å være med oss på den videre reisen, sier hun til Brann.no.
Partoutkort-innehaverne er selve kjernen i publikummet vårt
— Camilla Schutz, kommersiell leder i Brann
Schutz synes det er for tidlig å spå et totalt antall for kommende sesong.
- Vi solgte 6446 i fjor. Det hadde vært kjekt å komme opp i 7000, men budsjettet skal ikke vedtas før på årsmøtet. Vi vet også at gode resultater i treningskamper og tidlig på sesongen får etternølerne ned fra gjerdet, sier den kommersielle lederen.