Gatelaget reiste på sin første treningsleir

Torsdag reiste Branns gatelag til Bodø for å delta på den nasjonale turneringen for gatelag. Tittelforsvareren fra i fjor har ladet opp med treningsleir i Sverige. Her er et reisebrev fra turen.

Annonse:
  • Se stor bildeserie fra turen nederst i artikkelen.

Dag 1:

Det var en spent gjeng som møttes på Flesland torsdag formiddag. Dette hadde vi jobbet lenge for og nå var vi endelig klar!

Vi flydde til Kastrup og ble hentet i egen førsteklasses buss som tok oss til Helsingborg og Nyckelbo hvor vi skulle bo. Vi ankom Helsingborg med stor entusiasme og forventning, nå var vi klare til å ta fatt på en spennende treningsleir sammen med våre svenske venner. Innlosjeringen på Nyckelbo vandrerhjem ga oss en rolig start, og kvelden ble brukt til å bli kjent med stedet og planlegge de kommende dagene.

Dag 2:

Samling og frokost: Vi startet dagen med en felles frokost i lokalene til Gatelaget Hittarps, hvor stemningen var på topp. Det var veldig kjekt å møte våre svenske venner igjen og vi var klare for en dag fylt med aktiviteter og trening.

Trening: Etter frokost var det tid for dagens treningsøkt. Treneren til Hittarps, fantastiske Kenneth Storvik, hadde lagt opp en god økt hvor vi trente intensivt og fokuserte på teknikk og lagspill. Treningen var givende, og alle ga sitt beste.

Lunsj: Lunsjen ble servert rett etter trening. Et sunt og næringsrikt måltid, laget av spillere på det svenske laget, ga oss energien vi trengte for resten av dagen.

Hvile på Nyckelbo: Etter lunsj var det tid for å slappe av på Nyckelbo. Noen valgte å ta en lur, mens andre brukte tiden til å sosialisere og knytte sterkere bånd. Vi hadde stor hage med gressplen og det ble tid til fotballek for de som ikke hvilte seg på rommet.

Utflukt og aktiviteter på Pålsjö Slott: Her var det leker, teambuilding og ekte samhold i slottshagen. Kvelden ble avsluttet med et herlig måltid i slottets vakre omgivelser.

Dag 3:

Samling og frokost: Vi startet også denne dagen med en felles frokost hos Hittarps. Her var det oppladning og taktikkprat til turneringen som skulle holdes senere.

Turnering med sponsorer og grilling: Dagens hovedaktivitet var en turnering med ulike sponsorer. Vi spilte 7er-lag på kunstgress med kamper på 2x15 minutter. Kampene var intense og morsomme, og vi fikk også se HIK spille mot Lödde. Grilling og sosialt samvær rundt banen og strålende sol gjorde dagen enda bedre.

Helsingborg og grilling på Gröningen: Etter turneringen dro vi til Helsingborg, hvor vi spiste pizza og hadde sosialt samvær med quiz og mye latter på Gröningen. Det var en perfekt avslutning på dagen etter fotballturnering.

Tilbake til Nyckelbo: Det var en sliten og fornøyd gjeng som koste seg siste kvelden etter tre aktive og minneverdige dager sammen med Hittarps.

Treningsleiren til Helsingborg var en stor suksess. Vi fikk trene, konkurrere, og bygge sterkere bånd både på og utenfor banen. Dette er virkelig samhold på ekte. Takk til Hittarps for deres gjestfrihet og til alle som deltok for å gjøre denne turen uforglemmelig. Vi ser frem til fremtidige besøk og samarbeid!

Og sist, men ikke minst, tusen hjertelig takk til våre samarbeidspartnere og bidragsytere som gjorde denne turen mulig. Vi hadde aldri klart det uten dere: Bergen Parkering, Hardanger bestikk, CCT, Brynhildsens legat, A-klinikkene, Anders O. Grevstad Tekniske, DF Rental og Fjord1.

Dere har bidratt til opplevelser, nye vennskap og minner for livet.